Lista documentelor necesare în vederea obținerii drepturilor prevăzute de
Ordonanța Guvernului nr.105/1999, republicată, cu modificările și
completările aduse prin Legea nr.154/2021
Documentele necesare stabilirii calității de beneficiar (copil) al O.G.nr. 105/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare sunt, după caz următoarele:
- Cerere tip;
- Act de identitate al solicitantului – copie și original;
- Certificat de naștere al solicitantului – copie și orginal;
- Certificat de căsătorie al solicitantului, după caz – copie și original;
- Certificat de deces al părintelui decedat – copie și original;
- Decizie/Hotărârea privind calitatea de beneficiar al O.G. nr. 105/1999 a părintelui decedat – copie;
- Talon de pensie al solicitantului (în situația în care acesta este pensionar).
În situația în care părintele decedat nu a beneficiat de prevederile O.G. nr.105/1999, dovada că acesta a suferit o măsură de persecuție din motive etnice, în perioada 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945, se poate face cu acte oficiale eliberate de organele competente, cum sunt:
- acte eliberate de Crucea Roşie Internaţională;
- acte eliberate de lagărele de concentrare;
- livrete militare sau adeverinţe eliberate de U.M. 02405 Piteşti, pentru persoanele care au fost în detașamentele de muncă obligatorie;
- carnet/foi de pontaj privind zilele de muncă obligatorie;
- carnet de identitate privind pe cei deportați în Moghilev;
- adeverinţe eliberate de Arhivele Naţionale Române sau de direcţiile judeţene ale acestora, ordine, dispoziţii etc.;
- buletine de evidenta a populaţiei, eliberate de postul de jandarmi din localitatea respectivă din Transnistria;
- acte eliberate de primăria oraşelor respective;
- certificate sau adeverinţe de la autorităţile militare ori civile româneşti;
- adeverinţe eliberate de alte autorităţi din Transnistria;
- alte asemenea acte oficiale.
Compartiment Comunicare și Relații Publice 05.07.2021